6. Csodás ősz a Plitvicei tavaknál

A poszt több galériát is tartalmaz!

Október végén barátaink társaságában Plitvicére látogattunk.
Már napfelkelte környékén odaértünk, és a nap első sugaraival együtt láttuk meg ezt a csodás ékszerdobozt. 🙂

Nagyon hideg volt, így igyekeztünk nekiindulni a nem kis távolságnak, amit végig kellett gyalogolnunk.
Már az első látvány, ami a szemünk elé tárult, csodálatos volt: tavak, vízesések tömkelege a kora reggeli fényben, egy nagyobb hegyoldal tetejéről tekintettünk le a mélybe.
A sétáló turisták pici apró mozgó pöttyök voltak csak a vékony épített pallókon. 🙂
A felső tó vizéről pedig füstölögve szállt fel a reggeli pára.

IMG_7654IMG_7656IMG_7660IMG_7662IMG_7666IMG_7669IMG_7673

Több ajánlott útvonal közül lehetett választani, mi is kiválasztottuk a számunkra legmegfelelőbbet. 🙂 Egy nagyobb séta után, illetve egy kis falépcső megmászását követően buszra ültünk, és lementünk a tavak szintjére. Utunk innen jó darabon a tavak magasságában folytatódott, de közben számtalan lépcsőt másztunk meg, illetve az egyik tavon kis komppal keltünk át a túloldalra.
Ámulattal néztük a hatalmas mennyiségű vizet, ami lépcsőről lépcsőre lezúdul a hegyekből, csodálatos formákat hozva létre az amúgy vadregényes erdő közepén.

IMG_7689IMG_7696IMG_7700IMG_7702IMG_7706IMG_7707IMG_7711IMG_7723IMG_7733IMG_7735IMG_7738IMG_7746IMG_7750IMG_7755IMG_7758IMG_7763IMG_7768IMG_7777IMG_7795

A kristálytiszta víz színe elképesztő volt, hol kék, hol türkiz, és mindenhol látszott a meder alja. Nem lett volna jó beleesni, elég hideg lehetett. 🙂
A vízesések után csodálatos kis tavakat, öblöket hozott létre a természet.
Tovább sétálva már egyik oldalról sűrű erdő, a másik oldalról pedig a tavak szegélyezték az utunkat. Hosszú fapallókon, hidacskákon át mentünk, de mindenhol körülvett bennünket a gyors folyású víz, vagy éppen a nyugodt vizű tó.
Leírva minden olyan gyors, de valójában órákon keresztül haladtunk, több pihenőt is beiktatva.
Az útvonal végén egy kis emelkedőt megmászva a tóvidék legnagyobb vízesését láthattuk testközelből.
Innen már sietnünk kellett, hiszen a park hamarosan zárta kapuit, és bár gyönyörű hely, de éjszakára nem szerettünk volna ott maradni. Ami azt illeti elfáradtunk, de megérte!
Ha szeretnéd ezt a csodát személyesen is átélni, mindenképpen látogass el ide. 🙂

IMG_7798IMG_7800IMG_7801IMG_7808IMG_7811IMG_7823IMG_7826IMG_7839IMG_7840IMG_7849IMG_7866IMG_7869IMG_7871IMG_7875IMG_7878IMG_7880IMG_7907IMG_7915IMG_7912 Köszönöm szépen a figyelmed, ha tetszett, iratkozz fel a blogra, hogy értesítést kaphass az új bejegyzésekről. 🙂